Followers

Wednesday, April 6, 2011

♥ SeNYuM LaH SiKiT ♥

Mama nih walaupun pemalu ... chewahhhh perasan jek lebih kwangkwangkwang tapi kalau Mama jumpe sesiapa pun yang berselisih ngan Mama especially orang tuh pun pandang Mama, otometik Mama akan melemparkan senyuman. Walaupun Mama tak kenal ngan orang tuh yek. Tak taulah, memang dah sifat semulajadi kot. Lagipun senyum tuh kan sedekah. Jangan tak tau pulak, senyum tuh pun boleh buatkan kita awet muda tau!! So start dari skang, korang pun mestilah sentiasa tersenyum jek okay. 

Ha ... berbalik pada tajuk kat atas nun. Actually benda nih Mama pendam dah hampir 10bulan. Cenggini, kalo member Mama SiComel kes dia Ibu2 yang hantar anak kat Skul anak dia taknak senyum or pandang sekalipun kat dia sebab dia bawak sikecik Viva, Mama lak tak tau ujung pangkal sampai kesudah Ibu2 yang sesama hantar anak kat Skul hero2 Mama tuh tak pernah sekali pun nak senyum kat Mama. Selisih bahu pun dorang leh wat dek jek. Kalo sorang dua tuh takpe lah .. tapi nih kebanyakkannya. Pelikkan .... tapi dalam reramai tuh aderlah sorang yang memang peramah sesangat. Bukan takat senyum, dari jauh kalo nampak Mama cecepat dia dah tayang gigi. Dan orang tuh pulak bukannyalah rakyat kita. Orang seberang ye kengkawan. Diulangi ... orang seberang. Memang herankan. Rakyat kita yg sesama Islam yang sepatutnya tinggi budi pekerti, boleh buat2 tak tau, buat2 sombong sesama sendiri. Benda nih Mama peratikan bukan kat Mama sorang jeklah. Kalo mereka2 selisih sesama sendiri pun dorg wat hal yang sama jugak. Gamaknya dorang nih memang tak reti senyum kot. Bukan tuh jek, kalo time amik anak tuh, terus main amik jek kadang ucap terima kasih kadang tidak. Taulah pengasuh tuh jaga anak kita, tapi janganlah sampai buat macam tuh skali. Beramah mesra lah sikit. Macam Mama ngan opismate Mama nih, kitorg memang selamba wat muka tak malu jek bertempek kat TASKA tu barang 10-15min sesaja borak2 ngan Mami yang jaga anak2 kami nih.

Tahlah sampai bila gaknya dorang nih nak berbalas senyuman Mama pun tak tau. Mama plak jenis kalo dah sekali senyuman Mama tak berbalas, kem salamlah Mama nak layan lagik. Malas nak layan orang yg sombong camtuh. Sok2 dah besarlah kot2 nya anak2 kita nih tersuka sesama sendiri, macam mana? Lu pikirlah sendiri .......

Senyum senyum senyum
Senyum senyum
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

15 comments :

ieda said...

loor dikk .. nie berlaku pada akak jugak .. anak2 akak sek cina .. kalau ke sek hantar anak2 pagi2 tuu .. selisih dgn ibu bapa chinese leh lak senyum balik ..

yg pelik bila selisih dgn family islam melayu nie .. buat2 x kenal jeww huhuh .. tu lah bezanya kita .. akak lak bila dah mcm tuu .. cam org gilee lak senyum kat org .. x pasal2 dia cakap kite giloo huhuh

~~@lyci@~~ said...

macam2 org kat dunia ni dot.. yg penting kita senyum hehe..

KatekateKite said...

hai kak dotttt............

^___________________________^


hihihiiii.... =p

kite kan kak dot, kadang kadang tu kalo jalan, tundukkkkkk jerk! atau pon pandang depannnn jerk, smpai tak perasan org kiri kanan, so jadiknye kite tak senyum.

kadang kadang tu, bukan main, nampak ntah sesape kite senyum.

tapi, jangan tak caye, kite kenal dgn tunang kite dulu pon sebab senyuman kite tau! hiks! >.<

MaMa CyDa said...

ieda:
betul kak ... sy yg jadik malu sndri biler org tak balas senyum ... hu3

MaMa CyDa said...

alycia:
yaaa betul3 ... yg penting kita senyum. so kitalah nmpk mude dr dorg yg tak senyum tuh kan muahahahahahah

MaMa CyDa said...

katekatekite:
oooo kiranya terpikat ngan senyuman lah nih ek? kot akak lak dedulu ngan husben terpikat ngan jelingan wahahahahah

Aiman Raziff said...

Tiba2 teringat lagu Raihan- Senyum tu.... hehe~~

Ietams said...

betul kan kak.
rasa mcm kere sumbang je dah.. kita sengih utk ramah mesra.
kene jeling lagi ade.
oh sedih la..
tak tau la mentaliti org sekarang ni cemane

lurun namzar said...

jom join GA nie...

http://suhadarazman.blogspot.com/2011/04/giveaway-zalin-onceitalkcom.html

Nyza Nurul said...

ingat nyza sorang jer selalu kena camtu..upenye ade jugak..hehehe..
kenapa la diorang ni sush sgt nak senyum kan..bukan kena bayar pun senyum tu..tak pe lah, yang penting kita ikhlas nak tegur orang kan...

KatekateKite said...

wow! jeling menjeling eh..... =D

MaMa CyDa said...

Aimanrazif:
haah ... kan .. raihan pun ader lagu senyum ^_^

MaMa CyDa said...

Ietams:
betul dik ...sedih jek rasa :(

MaMa CyDa said...

NyzaNurul:
tahlah kan .. tak paham kan dorg nih .. ehmmmm

MaMa CyDa said...

katekatekite:
jeling jeling jek ... sebaik tak juling ^_^