Followers

Monday, April 25, 2011

♥ aKiBaT TaK DeNGaR KaTa ♥

Nihlah dia si chumil yang tak dengar kata Mama ngan Abah. Kesnya, si Abang nih sangat3 lah gemar minum air Vitagen or Nutrigen or Yakult. Kalo minum tuh bukannya bleh sket2. Dalam pek tuh ader 5, 5 skali tuh lah dia nak habiskan. Dah banyak kali nasihat. Tapi tak jalan. So malam tadi, lepas mkn malam kat umah MIL, kitorg pun balik umah sendiri. On da way balik, Mama request kat Abah, pusing2 bandar Seremban nak tengok lampu. Biasalah si Adik pantang nampak lampu2 mesti dia excited teruja. Tetiba hujan turun dgn lebatnya, time tuh jugaklah si Abang nih teringatkan punting dia. Baru Mama perasan, yang Mama tak jumpa dia letak kat mana masa kat umah MIL tadi. So jawabnya memang dah tertinggallah kat umah uwan dorang. Si Abang nih kalo benda yang dia mintak tak dapat, mulalah over. Nangis smbl jerit2 sampai nak keluar anak tekak. Pehtu mulalah batuk2 last skali disusuli ngan muntah. Tu diaaaaa ... berlambak dia muntah kat handbreak keta Abah ngan Abahnya skali pun terkena. Pe lagik, Abah startlah marah. Diam jek lah si bujang yang sorang nih. Terkebil2 jek si Abang kena marah ngan Abah. Mama just bebel2 sket jeklah. Kesian pun ader kat dia. Biasanya kitorg, kalo sorang marah, sorang lagik kenalah back up. Kalo dua2 marah, rasa tak sampai ati tengok muka dorang. Dorang pun kecik lagik. Apalah yang dorang tau pun kan. Tapi tuhlah, kita kena melentur buluh biar dari rebungnya kan? Betul tak? hu3

6 comments :

Zura said...

bahaya minum air jenis cm tue byk2...lagi plak budak2...effect pinggang..

MaMa CyDa said...

zura:
ye ker? aisey .. nak kena gtau kat hubby lah camnih ... pasnih mmg taknak bagi dah air2 camtuh. cemana lak leh effect kat pinggang lak ek ..

MIRZA said...

sabar jelah.. memang kangkadang tak bleh sabar.. tapi bila tengok kesian plak.. huhu..

mekchu said...

baru nak tya si abang tu isap punting ke.. sbb gigi dia tu melambangkan gigi isap punting.. hehehe.. haaaa, kan dah kena marah.. good lesson for him..

MaMa CyDa said...

mirza:
tuhlah ... dah takleh sabar mmg kena marah jeklah dorg tuh. yg si kecik tuh pun tak terlepas. baru setahun tp dah pandai tunjuk perangai dah tuh ... hu3

MaMa CyDa said...

mekchu:
mekchu mmg terel lah ... ya betul ... mmg abg isap punting. tuh psl gigi dah senget benget camtuh. so yg nih lesson for abang. lesson for mama dia plak, jgn sesekali bg anak isap punting. Alhamdulillah ... adik berjaya kami jauhkan dr mr.punting ngeeeeee ....