Followers

Wednesday, April 27, 2011

♥ BeTuL Ke? ♥

Mama kopi teh dari status FB SIL Mama ....

"How do you expect kids to listen to their parents as, Tarzan lives half naked, Cinderella comes back home at midnight, Pinocchio lies all the time, Aladdin is the king of thieves, Batman drives at 320KM/h, Sleeping beauty is lazy and Snow white lives with 7 guys. We shouldn’t be surprised if kids misbehave at times! They get this from their own storybooks."
Memang menarik kata² kat atas nih. Mama masa kekecik takdelah pulak dibiasakan dengan buku² citer omputih nih. Tuh pasal gaknya dah beso² bangka nih liat betul mulut nih nak bercakap omputih. Kebanyakkan buku citer masa tuh semuanya buku citer melayu. Antaranyalah, "Tikus Kampung dan Tikus Bandar", "Sekali pukul, 7 mati" dan banyak lagiklah. Sebenarnya dah tak hingat tajuk² buku tuh. 
Anak Mama? Saper² yang mana satu? Abang ker? Off courselah ... Adik bukan tau pape pun lagik kan heheheheh. Abang sangat² suka tengok citer kartun. Story books nih memang takdelah kat umah kitorang. Rasa cam jahil jek takde buku cerita tuk anak kan??  Selain tengok citer kartun, Abang pun sangat2 suka tengok citer melayu, terutamanya citer RajaLawak, Sepah Lalalitamplom, Adnan Sempit, Cerekarama dan macam² lagiklah. So kalo kategori Abang nih plak cemana ek??

2 comments :

mamawana said...

Suka baca kesah2 nabi pada anak2. Mudah2an mereka terus ingat dan kenal 25 Nabi dan rasul akhir zaman. Kesah2 4 sahabat agung Nabis s.a.w. dan kesah2 dari celahan kitab. Dongeng rakyat sekala sekala mama bacakan juga utk anak2 sekadar utk hiburan picisan.

MaMa CyDa said...

Mamawana:
Alhamdulillah .. ada jugak bahan bacaan tuk anak2 mamawana. Camnih mama kena beli jugaklah bahan bacaan kat umah nih. kami nih surat khabar pon payah nak beli ^_^