Followers

Wednesday, April 6, 2011

♥ KoLeKSi BoToL SuSu BPA FREE ♥

Sejak keluar berita pasal kerajaan nak haramkan penggunaan botol susu polikarbonet, Mama dah amik pendekatan membuang menggantikan botol2 susu tuh dengan botol susu BPA FREE. Nak2 lepas paper Mingguan Ahad lepas keluar pasal citer nih ... lagik lah galak Mama nak tukar cecepat. 


Botol nih Mama beli 3 serangkai ngehngehngeh cam injection jek bunyiknya kan. Well Mama beli masa gie Warehouse Sale kat Kompleks Sukan Seremban 2 last week. Niat di hati nak belikan si hero2 baju tapi sampai jek sana tgk2 baju dak gegurl jek banyak. Teruslah sambar botol susu ni. Jenama Disney BPA FREE rega RM9.90. Murahkan?? huhuhuhuh So yang nih sebenarnya Mama nak wat tukar ngan botol dorang kat TASKA.
Okeh ... yang nih plak Mama tak beli. Dapat free jek. Chewahhh .... actually BFF Mama bagi masa Mama baru lepas bersalinkan si tecik Arif tuh. Ada 2 botol dalam hamper yg dia bagi tuh. Satu yang nih, satu lagik terang dan nyata ader tulis lambang 7. So yg tuh dah selamat ku humban buang ke tong sampah dengan rela hatinya. heheheheheh
Yang nih plak, belah kanan tuh Adik punya yang kiri Abang punya. Dua-dua brand tollyjoy. Yang Adik punya rega RM11.90 Abang plak RM30.40. Mahal lah plak brand tollyjoy nih. Adiknya botol tuh Mama beli masa belum lagik diwar2kan botol polikarbonet tuh berbahaya. Sesaja beli sbb tgk dia lain dari yang lain. Pehtu ader tulis BPA FREE yg mana time tuh Mama memang tak tau pekebendanya lah BPA FREE tuh. Akhirnya berguna jugak Mama beli rerupanya. Abang plak, dari kecik sampai la nih, memang pakai botol susu jenis besar bagak camtuh. So terpaksalah beli walaupun mahal. Skang nih sebok nak pakai botol yang kurus tinggi yang ader gambo kartun kat atas tuh plak. Sebab nak sama ngan Adik dia. Biasalah Abang .... mana bleh tengok Adik pakai botol lain sket ...
Alkisahnya, kengkawan kat opis Mama nih pun dah ramai yang pakat tukar botol susu anak. So korang cemana? Dah beralih arah ke belum?

No comments :