Followers

Monday, April 11, 2011

HiLaNG KeReTa Di SIC

Alkisahnya kejadian yang tidak diingini nih berlaku pada kawan Abah. Jauhkanlah berlaku pada kami ... AMIN!! Kesnya semalam member yang sorang nih, pergi tgk F1 kat SIC semalam. So malam tadik masa kami bersiap2 nak keluar makan, tetiba Abah dapat sms dr member dia bgtau kereta si polan nih hilang. Dahlah sipolan tuh cukup sayang ngan kereta dia tuh. Beliau hanyalah memakai kereta berjenama Proton Satria tetapi enjinnya telah dikonbetkan ngan enjin kapal terbang. Tu pasal lah gaknya ader orang yg berkenan langsung diculiknya kereta beliau. Mama sangat2 bersimpati ngan keadaan dia. Walaupun sekarang nih kami dah tak berapa rapat dengan beliau tp kami tau macammana perasaan beliau skang nih. Kalo Mama lah ... tentu2 Mama dah nangis terduduk. Kereta tu .... bukannya leh beli seposen dua esok2 lusa. 

Menurut kata Abah, memang tetiap tahun asal ader F1 jek mesti tak larik punyalah kes hilang kereta nih. Lelebih lagik kereta2 yang modified nih. Tahun lepas kawan Abah yang lain pernah keretanya nak kena culik, tapi disebabkan sistem keselamatan yg canggih so keta tuh tak leh nak start. Jangan ingat takleh start dah bleh selamat. Dorang g bantai plak cabut gadget2 yg ader dlm keta tuh.

Kesimpulannya, kalo nak tengok F1, datang naik keta buruk jek. Lagik selamat ... takpun, takyah lah pegi. Tengok kat TV jek pun buleh hu3 Tapi member2 Abah yang pegi tuh dorang nih freelance photographer. Haruslah dorang pegi jugak nak shoot gambo2 menarik kan .... ^_^

6 comments :

Ietams said...

adus.. takziah utk kawan kak dot tu.
minta jauhkan bende² ni dari kita, amin.

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

betullah..biasa gak dengan selalu org hilang kereta kat F1

KatekateKite said...

huhuu...

sedihnyer, jauhkan lahhh..... =.='

MaMa CyDa said...

Ietams:
Amin!!! mintak dijauhkan ...

MaMa CyDa said...

cikjue:
haaa betullah kata hubby Mama mmg dorg wat keje time2 tgh syok layan F1.

MaMa CyDa said...

katekatekite:
mmg pun sedih. terkejut jek dgr mlm tadik.