Followers

Thursday, July 7, 2011

Lagu Gajah nyanyian Abang ...

Petang semalam masa lepas amik hero², dalam keta macam biasalah, Mama tanya si Abang belajar apa kat skul hari nih. Abang tak jawab tapi dia terus menyanyi ... Kelakor betul dengar dia nyanyi lagu nih. Biler tanya lagu apa dia cakap lagu gajah. Hahahahah suka hati lah nak. Janji Abang happy dok kat Taska tuh kan. So malamnya, Mama swuh lagik Abang nyanyi. Memula dia taknak, tapi biler Mama cakap nak amik video, cepat² dia carik microphone mainan, terus nyanyi depan Mama. Haaaa ... nak dengar tak lagu gajah cemana yang si Abang nih nyanyi?



Puaslah Mama ngan Abah dok memahamkan lirik dia nih. Terpaksa swuh dia nyanyi banyak² kali. La nih, kitorang dah bleh hafal dah. Mama sampai kat kat opis nih terbawak² terngiang² lirik yang paling last skali tuh .. hahahhaah lawak betul lah!! ^_^

So nih dia lirik yang kami dah finalize kan

Lagu Gajah
Gajah berkaki empat ... gelek²
Hidungnya dia panjang ... gelek²
Gading bercabang dua
Tapi gajah tak makan orang
Kalau adik, mau tau
Apa makanan gajah ...
lalalalalalallalalalalalalaa
GAJAH MAKAN TEBU!!!!!

11 comments :

noor said...

wah siap ada lagu gajah hehehe
boleh aku ajr kt aiman nih dot

eB ezrin said...

walopn eB xleh tgk klip... tapi gelak sorang2 biler bacer liriks ... gajah makan tebuuuuuuuuuuu ... hik3 ;p

Zura said...

ada lagi satu lagu gajah...hehe..

OMR (Rose) said...

x dapat nak bukak klipnya...tp mcm EB ckp...hahahhaa...baca lirik pun dh kelakar =)...u go abang!

MaMa CyDa said...

noor:
hahah ajarlah kat aiman noor. untung2 lepas nih aiman pun leh nyanyikan tuk ko ^_^

MaMa CyDa said...

eb n OMR:
takleh view ke klipnya? kite pakai mp4 file

MaMa CyDa said...

zura:
ader lagik ke lagu gajah lain?

Nora said...

comelnyeeerrrrr....

Mama Zara said...

teringat masa lam pantang dlu, anak jiran mak..umur 6 tahun...tp masih pelat...dtg tgok baby Aniq pastu nyanyi2 lagu...

"jah don janggg..."

puas lah kami fikir lagu apa tu...

2-3 hari lepas tu mak budak tu gi ambil awal kat tadika...rupa2nya lirik asal dia..dgrlah bebudak tgh nyanyi

"gajah hidung panjang...."

ahaha...mybe lagu yg sama kot :)

MaMa CyDa said...

nora:
Mekasih auntie nora - kata Abang

MaMa CyDa said...

Mamazara:
Hahahahah ye kot samalah tuh ^_^