Followers

Monday, June 27, 2011

Maafkan Mama yer Sayang ....

Bukan niat Mama nak marah kamu,
Bukan niat Mama nak pukul kamu,
Tapi bila apa yang Mama cakapkan kamu taknak dengar dan ikut,
Teruslah Mama terpaksa kurung kamu dalam bilik.

Bukan Mama tak sayang kamu,
Bukan juga Mama bencikan kamu,
Tapi walaupun kamu sudah dihukum,
Kamu seperti tidak serik-serik.

Tiap kali Mama memarahi kamu,
Tiap kali itu jugalah Mama akan menyesal,
Tiap kali Mama menghukum kamu,
Tiap kali itu jugalah Mama memohon agar kamu mengerti,

Salah Mama kah kamu jadik nakal?
Salah Mama kah kamu tak mendengar kata?
Tidak cukupkah kasih sayang yang Mama berikan kepadamu?
Atau tidak cukupkah didikan yang telah Mama berikan?
Lalu harus apa lagi Mama perlu buat,
Agar kamu berubah laku?

Sesungguhnya Ya ALLAH aku seorang insan yang lemah,
Insan yang tidak tegar memikul dugaan,
Tapi Ya ALLAH ku memohon padaMu,
Tabahkanlah Aku menghadapi ujian hidup dari Mu.

~ Mama yg rasa bersalah sebab petang semalam kurung Abang dalam bilik -_- ~

9 comments :

OMR (Rose) said...

dot, i understand how u feel...
mmg sgt sedih & menyesal ble terpaksa 'hukum' anak...tp terpaksa jgk keraskan hati supaya dia faham yg dia dh buat salah...
InsyaAllah, kalau kali ni x faham..lama2 nnt dia akan faham jgk =)

~~@lyci@~~ said...

biasala budak2 mmg menguji kesabaran kt kan.. kdg2 aku pun terlepas tangan jgk kat adam.. bila tgk dia nangis, terus peluk balik.. rs bersalah sgt2 huhu..

NoRMa aZurA iSMaiL said...

sedey plak bila baca...luahan seorang ibu...

aanie said...

sabar la ye....sy pun kadang2 ringan jugak tgn ni..padahal anak baru 1 thn..belum faham apa2 lagi...tp tu la, lepas marah, mesti nyesal.....

MaMa CyDa said...

OMR:
kannn .... Insya-ALLAH, harap² lah pasnih dia ingat ...

MaMa CyDa said...

alycia:
memang pun rasa bersalah. masa marah tuh tak pk apa punlah ... cianlah dorang nih kan.

MaMa CyDa said...

normaazura:
sekadar keluhan jek ... tuh tak tanya lagik mak kite keluhan dia cemana masa membesarkan kite ^_^

MaMa CyDa said...

aanie:
itulah cabaran dan dugaan utk yg bergelar ibu kannn ...

Siti Haslinda Sadiken said...

mcm mana la plaks bila lin jd ibu nanti...ermmm...hehehehe..sabar dot ;)dh nama pun bdk2..tp kalau x dilentur dr kecik bila besar kita lg akan menyesal..tul tak?