Followers

Tuesday, June 14, 2011

Adik Si budak botak dan Dinner @ McD Senawang

Kisah Ahad lepas, dek kerana Mama rimas tengok rambut Adik yang dah agak panjang, so apa lagik, swuh jek Abah gunting rambut dia. Memula memang yelah Abah guntingkan. Tapi biler Mama tengok tertobek sana tertobek sini kepala Adik dah macam kena gigit tikus ompan eh teruslah Mama hulur mesin cukur kasik botak itu kepala Adik juga.

 Tengok jeklah si kenit Mama nih. Bukan reti dok diam pun orang nak cukur kepala dia tuh. Satu keje plak Abah kena kejor kemana dia nak pegi. Paling best, dia nampak jek kucing lalu, terus melulu nak kejor kucing tuh. Aduyaiiii anak Mama. Kalo bawak pegi gunting kat kedai, tak dapek dho orang kodai tu nak koja kau dik oooiiii ......

Petang semalam lepas amik hero² dari skul, terus bawak dorang ke McD. Mama lapo, Abah pun sama. Malas nak tunggu balik umah masak. Dah kebulur. Si Abang skang pun dah pandai dah. Asal nampak McD jek, dan² lah dia cakap dia lapo. Walhal kekadang tuh, dah makan pun sebelum nih. Dah beso nih kan. Pandai dah mintak itu ini. Samalah tetiap pagi nak pegi skul tuh. Lalu gerai nasik lemak, swuh Mama benti nak beli apam. Lalu stesyen minyak pun swuh Mama benti cakap nak beli roti. Tak danlah Mama sensorang terkial² nak angkut korang berdua berdedai² masuk kedai beli roti ke kuih ke. Kalo time Abah ader miting kat Seremban barulah bleh nak belikan sarapan tuk dorang.
Apapun semalam lepas makan jek ngam² lagik 5minit nak masuk Maghrib, kitorang terus blah cecepat. Sebab pertama dah nak Maghrib. Sebab kedua, risau plaklah FUNFAIR yang bebetul kat seblah McD nih dah start bukak. Kang tak pasal jek si Abang meraung² taknak balik. Tak ke haru kitorg dibuatnya?? huhuhuhuuhuh

8 comments :

Siti Haslinda Sadiken said...

senang bila botak nie..nak mandi kan pun senang je dot..hehehe

MaMa CyDa said...

lin:
hahahah tuh lah psl

zuwaidah said...

ringan pala tu tak ada rambut..tak payah sikat dah. anak kak zu pun pantang nampak McD, bukan nak makan sangat pun, nak beli mainan je yg lebih huhuhuhu. kak zu suka icecream topping banana flavour tu..wowwwwwwwwwww sedapppp!!!!

~ yus ~ said...

Arif pun baru aje akak kasi botak kepala dia...:)

~~@lyci@~~ said...

braninye papa dia potong rmbut anak.. aku xbrani.. kat kedai jer hulu kepala si adam tu hehe..

MaMa CyDa said...

zuwaidah:
kak zue ... best ke eskrim tuh? sy tak try lagik lah ... hu3

MaMa CyDa said...

yus:
kak yus, nama anak pun dahlah sama, pehtu botak pun sesama ek? huhuhuhuh

MaMa CyDa said...

alycia:
Abah dorang mmg super berani. ms dorang kecik2 dlm 3-4 bln dulu pon dia dah cukurkan kepala anak2. jgn cakap cukur kepala, si abang ms baru lahir pun Abah dia jugak yg mandikan. Mama dia? huhuuu tak brani nak pegang takut jatuh or terpicit heheheh :D