Followers

Wednesday, December 8, 2010

aRiF KeNa CaMPaK!!


Bukan kena campak ke laut or kemana2 ataupun sesapa campak si adik. Tapinya adik kena DEMAM CAMPAK!! Aishhh berderau darah mama ngan abah sbb nih pes taimlah anak kami kena demam cenggini. Abangnya pun lum lagik kena demam campak. Cian adik, kecik2 lagik dah kena demam campak. Kesnya, Jumaat n Sabtu lepas adik kena demam panas. First day kena demam temp 39.5, 2nd day lak 39.2. Sepanjang demam tuh asik merengek jeklah dia ... letak atas katil pon terlentang jek taknak meniarap even merangkak sekalipun. Dok dlm walker pon dia berdiri jek smbl merengek2 pandang mama. Elok jek dari demam hari Isnin arituh, mama tgk kat tengkuk n dada adik penuh ngan bintik2 merah. Ingatkan meruam. Tapi makin hari makin melarat plak satu badan. Semalam balik jek dari Batu Pahat, terus g klinik. Sekali dokter kata kena demam campak laaaa ... So kesimpulannya, hari nih mama n abah EL sbb nak jaga si kecik yg hencem lagik comot dek penangan campak nih ...
Moga cepat sembuh yg sayang mama ....


Cian ... habis merah2 badan dia

Pipi saya yg putih mulus nih pun habis merah2 jugek!!

6 comments :

~~@lyci@~~ said...

dot, nak kasi cepat keluar campak bg minum air kelapa.. pastu nk kasi kurang gatal, sapu dgn bedak sejuk.. mmg mujarab.. anak aku dah kena dah dulu..

Cyda Acme said...

alycia:
mlm tadi dh bg minum air kelapa. tapi dia mcm tak suke jek hu3 then aku sapu calamine lotion yg dokter bagi. ptg nih tgk cam dah ok sket. so esok dah bleh anto kat skul dia dah ...

MAMA MIRZA said...

ciannyer dia... dak duowang nih penah kena gak.. wat camtu jelah.. bg air klapa ngan sapu calamine.. esok eloklah tuh.. budak nak besar.. hehe.. yg penting kalau fever kuat kena sponging.. kalau dah x demam ok ler...

Syafiq Rosli said...

hope cepat sembuh

~ yus ~ said...

Alahai..kesiannya Arif.

Nama anak kita samalah, Arif saya baru 4 bulan..:)

Salam kenal ye...

Amy Syaquena said...

As'salam..

alahai sianya , amy yang dah besar kena pun x tahan inikan pulak si kecil..kesian dia semoga cepat sembuh k..