Followers

Tuesday, March 8, 2011

♥ JELAJAH BLOG KATEGORI IBU ♥


Siapa yang layak masuk ? Blogger blogger yang sudah bergelar ibu
~ Yes .... Mama layak sbb mama dah bergelar ibu :D 

Ceritakan secara ringkas mengenai diri anda .. 
~ Anak jati kelahiran Batu Pahat, Johor. Berusia 32 tahun dan mempunyai 2 orang anak lelaki. Menghambakan diri sebagai seorang tenaga pengajar di salah sebuah kolej swasta di Seremban.  

Apakah kenangan manis anda sewaktu bergelar ibu 
~ Semestinya pengalaman melahirkan kedua2 putera Mama. Pertama kali dengar tangisan mereka, menitik air mata Mama. Rasa bersyukur sangat dengan anugerah yang tak ternilai dari yang Maha Esa ini. Alhamdulillah ..... Walaupun rumahtangga kami baru berusia 4 tahun, Mama bahagia dengan kehadiran kalian berdua...

Kenangan pahit anda ? 
~ Ehmmmm .... kenangan pahit ek? Cam takde jek ngehngehngeh ....
 
Kata kata khas buat si suami ...
~ Nak kena wat ayat jenjiwang sket nih .... hu3
  Terima kasih sebab Abah sudi menjadikan Mama suri hidup Abah. Terima Kasih juga sebab selama 4 tahun kita berkahwin dan selama hampir 11 tahun kita kenal, Abah mmg seorang suami yang sangat2 memahami Mama. Terima apa saja baik buruk Mama. Mama sangat2 bertuah mempunyai suami seperti Abah. Mama cuba untuk menjadi Isteri dan Ibu terbaik untuk Abah dan anak2. Abahlah kekuatan untuk Mama teruskan hidup ni .....
   
Jika ada anak , apakah nasihat anda kepadanya dan juga buat anak anak yang berada di luar sana .. 
~ Anak2 Mama ... ingatlah .... Setiap Ibu akan menganggap 9 bulan mengandungkan kamu adalah pengalaman yang paling indah dalam hidup apatah lagi setelah kehadiran kamu ke dunia ini. Oleh itu, Mama berharap sangat2 susah senang kehidupan kamu selepas ini, kamu kenanglah jasa dan kasih sayang yang telah Mama curahkan sepenuhnya kepada kamu sayangku ....

Apakah harapan anda kepada anak anda .. 
~ Harapan Mama agar kamu berdua menjadi anak yang soleh, taat dan hormat kepada orang yg lebih tua, menjadi insan yang berguna, cerdik pandai dan paling utama ingatlah asal usul kamu. Dimana bumi yang kamu pijak, disitulah juga langit yang kamu akan junjung. Jangan terlalu berbangga dengan apa yang kamu dapat kerana sesungguhnya kenikmatan dan kebahagian itu hanya pinjaman semata ....

Nasihat buat si gadis di luar sana ..
~ Ehmmm ... selalu nasihat student jek. Itu pun swuh dorang study, study dan study .... Nak nasihat apa yek?? Takpelah .... eden torai ..... 
Pada gadis2 diluar sana, Mama harap jagalah tatasusila kamu sebagai seorang gadis yang bermaruah. Hormatilah ibubapa kamu kerana tanpa mereka kamu tak mungkin akan ada di muka bumi ini ....

Ok .... para ibu2 yang lain? Apa lagik? jom join Mama sama .... klik jek banner tuk tau lebih lanjut yek ....

19 comments :

A N A K - A N A K K U said...

bkn senang jadi ibukan...tp bahagia coz dpt title tue

~ yus ~ said...

BA ada buat segmen kategori ibu ye...

hihi, mcm takde masa je nak mengarang dan join...:(

Mama Kembar 3 said...

Saat melahirkan anak mmg kenangan paling manis dalam hidup kan? :-)

Mama pun join gak hehe
http://mamakembar3.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

Mama Likha said...

salam perkenalan :)

Mamaleesya said...

jenjalan tengok geng mama segmen en ben ashaari. salam kenal.

http://diarialeesya.blogspot.com/

iqin said...

jalan-jalan dari blog a.Ben

nice post,,

:)



www.storymoryiqin.blogspot.com

bun said...

suke bace nasihat-nasihat
thanks

dari BA

Nora said...

Singgah dari blog Ben. Selamat hari wanita :)
nora-rodahidupku.blogspot.com

rizaros said...

salam perkenalan mommy.. leh kongsi2 about mommy kan :)
datang dr blog ben... jom follow sy jgak.. :)

mas.saari said...

singgah dari segmen abg ben
selamat hari wanita!
semoga tabah dan cekal dalam mendidik anak2..

Princess Nur said...

jelajah blog kaum ibu..cari kawan baru..salam kenal dr nur :)

irzat adam said...

sm0ge mnjdi ibu yg bjye mndidik suami n ank dnie n akhrt...insya ALLAH

Novelgurl said...

Salam singgah dri bLog eN.BA =)

Lulu caldina said...

Tanpa ibu siapalah kita..
Tahniah kerana menjadi seorang ibu, semoga memiliki anak yang soleh dan berjaya..

makdara TERdiva said...

anak2 adalah harta paling berharga..hatta emas pohkong atau berlian tok habib pun takkan mampu menandingi kasih syg ibu pada anak2nya :D

shah-kayrul said...

salam kenal..terjah dari blog en ben...

jengok mama hebat nie

misza said...

bakal super mama gak ni. sebab 2 hero...

MaMa CyDa said...

anak2ku:
yup ... byk cabaran, suka duka jd ibu nih. tp seronok ....

yus:
akak tak join skali ker?

MK3:
mmg seronok saat2 melahirkan dorg. Sakit tp itulah pengalaman paling indah dlm hidop

mommy2 yg lain:
mekasih sudi jenguk pondok buruk mama nih. Insya-Allah mama akan BW korang lak yek .... :D

rinie din said...

salam perkenalan. singgah melawat blog ibu2. sudilah join segmen saya ni ye. tq http://creativmum.blogspot.com/2011/01/sudikah-anda-jadi-follower-kami.html