Followers

Monday, January 3, 2011

♥ Topik Pagi: Lagu Sekolah ♥

Pagi tadik OTW g opis Mama dgr HotFM. Topik pagi dorg hari nih adalah Lagu Sekolah. Lagu sekolah rendah lak tuh. Haaaaa kot korg ingat tak? Mama lak Alhamdulillah walaupon dah 20 tahun meninggalkan sekolah rendah, Mama still ingat serba sedikit bait2 lagu sekolah tuh. Kalo nak banding lagu sekolah menengah, serius Mama tak ingat langsung. Sebabnya sekolah menengah form1 - form3 kat Batu Pahat, form4 - form5 lak kat Kota Tinggi. Tak sempat nak hafal bebetul dah sekolah lain plak kan ... hahahhaah alasan jek nih sebenarnya mmg tak ingat lgsg pun. 

Ok so pg nih kat HotFM dorg invite FT (Faizal Tahir) .... oohhhh I Likeeeeee. FT pon kena dera gak nyanyi lagu sekolah. Tp malangnya dia pon tak ingat jugak ... hahahah apedahhhhh 

Disebabkan topik pg nih lah Mama gigih google carik lirik lagu sekolah Mama. Sekali tuh ... tetttttt dapat pun hahahahah so dengan sukahatinya Mama tempek kan kat sini. Kotlah tetiba ader bloggers yg sama sekolah ngan mama ke kan. Tak ke dah jadik jejak kasihan namanya tuh :D



SKTIP
SKTIP
Temenggong Ibrahim Penggaram
Bermula di sekolah ini
Belajar, membaca, mengira
Sematkan ikrar, gandakan usaha
Untuk mencapai cita-cita
Untuk nusa, bangsa dan agama
Berjaya, berjaya, berjaya
Berilmu, beramal, berjasa

Cogan kata kita
Doa ibu dan bapa
Guru dipinta
Bidang pelajaran, sukan, persatuan
Kami tak mahu ketinggalan
Harumlah namamu sentiasa
Temenggong Ibrahim Penggaram

No comments :