Followers

Friday, August 5, 2011

3 hari menyepi, kenapa yer????

Salam semua, 3 hari blog Mama tak berupdate. Bukan sebab Mama busy, sbb kalo Mama busy pun atleast mesti keluar entri WW untuk hari Rabu. Tapi Mama menyepi seketika sebab Mama diserang demam panas. Bukan calang² demam. Demam panas yang sampai sakit segala tulang temulang, sendi² dan rasa macam nak lumpuh satu badan. Kebas kat hujung² jari kaki dan tangan. Sesungguhnya, inilah kali pertama dalam hidup Mama, demam sebegini rupa. Bayangkan, berjalan ke klinik pun kena papah. Cukup payah untuk bangun dari pembaringan. Sampai satu masa, Mama kena mengengsot semata nak capai selimut. Hairannya tiap kali telan pil tahan sakit, sakit tuh hilang walaupun ambil masa untuk hilang sakit. Tapi biler effect ubat habis, sakit datang balik. Masya-Allah, sakitnya tak terhingga. Lantas Mama terfikir, mungkin petanda ajalku telah tiba? Ya ... mungkin .....

Hari pertama puasa, Mama sehat sejahtera. Waktu berbuka sungguh meriah sebab berbuka dirumah mertua. Macam biasa, juadah berbuka kami ala kadar saja. Takde yang berat² sangat. Dan yang paling Mama ingat, Mama minum air sejuk yg kami beli di bazar ramadhan. Yerrr ... air itu pada Mama terlalu sejuk. Dan sewaktu Mama ambil air sembahyang untuk solat Maghrib, waktu itulah Mama rasa seluruh badan Mama sangat sejuk mencucuk² hingga ke tulang. Bermula dari malam itulah, esoknya Mama terus demam hingga hampir cecah ke 40º. Dapatlah MC sampai semalam.

Dan semalam, Mama kena test darah untuk memastikan Mama bebas dari jangkitan demam denggi. Alhamdulillah darah Mama normal. Dokter hanya nyatakan demam Mama nih demam virus. Dan biasanya akan ambil masa 3-4 hari untuk pulih dari sakit² badan tuh. Hari nih pun badan Mama still rasa sakit² dan kepala agak bengong sket. Jalan pun lemah jek, apapun Mama gagah jua ke opis semata memikirkan assignment student yang tak habis lagik tanda. Dan pagi nih jugak, tatkala jejari Mama menekan keyboard lappy nih, sakitnya masih terasa.

Sesungguhnya, Mama terima ujian dari Allah di bulan mulia ini. Dan, sesungguhnya, penyakit itu penghapus dosa. Amin!!!

1 comment:

ietams said...

siyannye kak dot..
jaga diri & bykkan rehat ye kak