Followers

Tuesday, August 23, 2011

Gelagat hero² Mama

Kalo pepagi, dorang ngamok² sebab kena kejut bangun pagi. Tapi dalam kereta elok jek behave nya. Sebab tengah mamai+blur lagik kan. Tapi kalo petang time amik dorang balik dari Taska, memang cam perang dunia ke-3 lah kitorang dalam kereta tuh. Si Abang sebok asik mintak susu jek macam takleh sabar tunggu sampai umah, Mama dengan terjerit²nya tak bagi Adik usik radio, bukak tutup ekon, main suis wiper. Kot korang kat Seremban nampak keta kaler putih tetengah panas tapi wiper depan blakang terbukak, tuh kompem keta Mama yer. Memang takleh nak kontrollah si raksasa gorgon yang sorang nih. Biler Mama marah ... camnihlah kelakuan dia .....

Dok menunggeng nak cuba merebahkan badan sambil guling². Sorie dik, nih dalam keta, tak muat kamu nak guling². Kot kat rumah tuh blehlah, luas terbentang lantai umah tuh. Gulinglah dari pintu depan sampai ke pintu dapur, Mama tak heran pun.
 
Si Abang plak biler tengok adik kena marah, dia pun amik kesempatan untuk ketuk sedas dua kepala adik kekonon dia pun sokonglah Mama marah adik dia tuh.

Ingat adik nak mengalah? Sorie!!! Dia balas balik. Habis dia lepuk muke Abang, tak cukup lagik, disepaknya plak Abang tuh. Abang nih cengeng sket. Dia buat adik bleh, tapi biler adik buat dia, mulalah dia menangis melalak macam sakit bebenor. Padahal nak mintak simpati lebih jek kat Mama. Drama jeklah ko bang ... huhuhuhuh

Muke puas hati sebab dapat buat Abang dia nangis. Issshhhh ... sangat notty lah ini raksasa. Nasib ko lah bang. Ko buat aku, aku balas balik!! huehuehuehue

Kadang² elok jek perangai dua beradik nih. Nak² kalo Mama pasang lagu peberet dorang cam lagu Insya-Allah (Maher Zain). Dorang pun pakat nyanyi sama. Dengan Mamanya skali lah terpaksa nyanyi. Gasaklah korang dapat Mama sore tak sedap, korang paksa nyanyi, haaaa rasakan ... dengo jeklah ek. Semalam Mama pasang cd raya. Dari minggu lepas si Abang balik dari Taska asik nyanyi lagu Balik Kampung. Kat Taska lah tuh dia blajo nyanyi. Sebab mana pernah Mama pasang lagu raya kat umah. Radio pun takde cemana nak pasang huhuhu. Kemain suke dorang dapat dengar lagu balik kampung. Raksasa gorgon nih pun leh tahan jugek. Tau dia lagu tuh, cumanya dia nyanyi tang ujung² jeklah. Mana pandai bercakap sangat pun lagik huhuhuu

Tengoklah, sampai muncung² bulat mulut dia sebut "oohhhh ... ohhhh balik kampung". 
Chomel jek huhuhhuhu

Nihlah gayanya kami bertiga kat dalam kereta. Memang havoc dibuatnya. Bulan pose nih, Mama balik awal. So Mama sensorang jeklah bleh amik dorang. Tuh yang macam tak cukup kaki tangan mulut sumer nak kontrol mereka berdua nih. Tuh belum lagik hangkut mereka beli kueh untuk berbuka. Laaaaagiiiikkk havoc. Tapi, Alhamdulillah takat nih bawak dorang beli kuih, ader jek yang bagi sedekah lebih. Murah rezeki budak² nih gaknya. Tak pun orang kedai tuh kesian tengok maknya kena ngendong sorang, pehtu sorang lagik kena pimpin sambil kejar² depan kedai tuh takut anak sulung tuh berlari ke tengah jalan. Sesambil tuh mulut nih toksah cakaplah, tak reti diam membebel  tak bagi anak² usik² cuit² kuih muih yg orang jual. Hahahahahah apapun, keriuhan nih yang membuatkan Mama bahagia sesangat .... Alhamdulillah ..... ^_^

No comments :