Followers

Tuesday, August 9, 2011

Bonus oh bonus

*Picca taken from mr.google*
Wahhh .... seronok jek pepagi tadik dengar kat radio, yang penjawat awam dapat bonus setengah bulan untuk raya nih. Time tuh mulalah Mama dok berangan, kalolah Mama nih penjawat awam. Kan ke best. Ini dah 4 tahun kerja sini, jangankan kata bonus, increament pun 4 thn baru dpt skali. Macam mana Mama leh bertahan kat sini Mama pun tak taulah. Maybe setakat nih bleh lagik nak menampung perbelanjaan sendiri. Sok anak dah bertambah, haruslah carik keje lain nih. Mana bleh stay sini dengan gaji ciput.

Alhamdulillah berita gembira nih Mama dapat gaklah tempiasnya. Tak banyak sket pun jadiklah. Tak brani nak mintak lelebih kat Abah sebab memang dari kecik lagik Mama dah dididik jangan meminta duit atau barang dari orang lain. Takde duit buat cara takde duit. Tuh pasal kekadang kalo Abah tanya Mama nak beli apa² baju ker henbeg ker kasut ker memang Mama tak mintak pun. Biasanya jugak barangan, pakai harian Mama beli pakai duit sendiri. Kot mintak kat Abah pun duit tuh nanti Mama buat beli baju anak² jek. Tahlah ... tak pandai ler nak mintak² tp kot nak bagi Mama amik jek ehehehehehehe

Apapun, lega jugaklah tau gomen bagi bonus. Atleast blehlah beli baju raya untuk hero² kami tuh. Cian adik, asik recycle baju Abang jek. Sesekali nak jugaklah tengok Adik pakai baju baru jugakkan. ^_^

9 comments :

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

sOnOklah kan sape yg keje gOv? cOmpany kina dgn awk sama jek..x pernh bg bOnus hari raya. naseb bek setiap tahun gaji ada naik. kalau x dah lama kina chaw!

selamat berpuasa yew...dan selamat hari raya!

OMR (Rose) said...

Alhamdulillah...rezeki namanya tu ^_^...
Rezeki anak2...yang lebih penting pun keperluan diorang...keperluan sendiri, bila ada lebih tu barulah boleh nak berangan2...hehehhe
Dah jadi ibu/mama ni...anak2 lebih diutamakan kan? ^_^

p/s: entri arinih pun pasal bonus...hehehe

eB ezrin said...

alhmdlh rezki, eB nih x bli pe pe pn utk diri sendiri.. sumer utk anak2 jerk :)

mama_umar_maryam said...

psst..nnt try anta resume kt tmpt zety nak ;)

MaMa CyDa said...

mamaAdam:
tuhlah ... cian kita yg senasib nih kan hukhukhuk ....

MaMa CyDa said...

OMR:
nnt raya buat openhouse tak ^_^ kami nak dtg beraya ehehehehhe

MaMa CyDa said...

eB:
yup ... sesejak jd mak org nih, keperluan sndri tuh kalo dah terdesak sgt baru beli. tp utk anak2 kalo bleh hari2 nak belikan eheheh

MaMa CyDa said...

MUM:
alahai zeti .. nak ... nak .... (smbl tergedik2 suke)

Zura said...

rezeki dr Allah..kerajaan tolong laksanakan je tue..hehe