Followers

Tuesday, May 31, 2011

Tangki Air Bocor!!!

Belum pun hilang penat sebab miting sehari suntuk, Balik² dari keje, bukak pintu Si Abang terus berlari menuju ke dapur. Tetiba dia jatuh terpelesek terjelepuk. Panik jap Mama sebab tak sangka dia bleh tetiba jatuh macam ader air kat atas lantai dining hall kitorang tuh. Mama check punya check, yeeee ... memang betul ader air. Sampai dah terkena sket karpet kat dining hall tuh. Pelik .... sebab pagi sebelum Mama tinggalkan umah, memang takde setitik air pun kat situh. Dalam hati dah seriau takot² ader orang dah ceroboh masuk. Sekali tuh ... tetiba ader setitik air jatuh kat atas kepala Mama. Bila Mama dongak jek ke atas .... tu diaaaaaa .....


Siling umahku sudah basah dek kerana tangki air kat atas tuh bocor. Itu pun setelah Abah berusaha gigih panjat naik ke atas siling nak tengok paip air yg bocor or tangki yang bocor. Nih kali ke-2 kejadian bocor berlaku kat umah yang kami sewa selama 4 tahun nih. Sebelum nih paip bocor. Dah ganti paip baru ikut laluan atas bumbung siling. Kali nih tengok² tangki lak bocor. Kalo korang nak tau, rumah pertama kami sewa lepas jek kami kawen dulu kat KL pun bocor jugak. Pesal lah kitorg nih gaknye kan. Dok umah sumernya kena problem yang sama. Jangan sok kitorg dah beli umah sendiri tetiba bocor jugak ... memang harulah jawabny.

Jadiknya, perancangan Mama nak gie tengok wayang Jumaat nih macam tertunda jek. Gara² kes  bocor nihlah Abah kena carik orang tuk repair. La nih kami berkampung kat umah MIL. Sebab esok dan lusa Mama ader kursus kat KL. Kena bertolak pepagi buta sebab kursus start kul 8am habis kul 6.30pm. Cam zombie lah hari Khamis gie kursus nanti ... hahahhahaahahah Bocor kat umah nih plak, apa yang kitorg buat? Sebelum bertolak ke umah MIL, kitorg pakat bukak air tangki nih biar bagi kosong abis. Hari Khamis or Jumaat baru Abah leh panggil orang swuh repair or tukar ker tengok keadaanlah cemana.

Harap² Abah leh cepatlah setelkan problem nih. Kot tak ... tak basuh baju kita nanti bang ..... Pada tuan umahku, maaplah ye ... kami tak masukkan lagik sewa umah sebab nak setelkan problem nih dulu. Mekasih Abang polis Zul.

No comments :