Followers

Wednesday, May 4, 2011

" aYie NaK aiR MaTa JuN, MaMa"

Haaaaa???? Air Mata Jun?? Permintaan dari anak Mama, Si Abang tu. Kejadian berlaku petang semalam dalam kereta lepas Mama amik dorang balik dari skul.

Situasi 1

Abang: Mama, Ayie nak airmatajun Mama.
Mama: Air apa bang? (sambil otak ligat cuba memahamkan)
Abang: Airmatajun ...
Mama: Ai Ma Jun?
Abang: Bukan .... bukan ... Air ... Mata Jun ....
Mama: Ooooohhh Air Mata Jun. (buat² paham jek) Ayie pernah minum ke air tuh?
Abang: Pernah ... Ayie minum ngan Batrisya .... ngan Kandar ...
Mama: (ehmmm ... minum kat skul lah nih) Nak beli kat mana?
Abang: Kat kedailah Mama ....
Mama: Ha nanti Mama tanya kat nenek, nenek beli kat mana okay?
Abang: Okay ... beli kat kedai, kat Carrefour, kat Giant ...

Terus abis kat situh jek .... dah takde sebok² nak mintak Air Mata Jun lagik ...

Situasi 2
Kat umah tengah dok lepak² sambil tengok tv

Mama: Abah, tadi lam keta, anak Abah mintak kat Mama nak minum Air Mata Jun
Abah: Ha??? Air apa?
Mama: Tah .. dia kata Air Mata Jun
Abah: (terdiam sambil berpikir gaknya) Air apa tuh Mama?
Mama: Tak tau Mama dho ... dio mintak tadik kek lam keto ... Air Mata Jun ... Tah air mata si jun mana tah yang dia minum tah gaknya ....
Abah: Ohhhhh ..... Hahahahahhhahha Air VITAGEN lah ... Hahahahahahahha

Aduyaiii Abang, camnolah Air Vitagen tuh bleh jadik Air Mata Jun? Pueh lah Mama mikirkan air apo lah yang anak bujang sorang nih mintak. Hahahahahahahahhahaha lawak betullah Abang nih ....

20 comments :

azza said...

kihkihkih...even dh dgr cite akak tdi..still nk gelak gak bile bace..ayie..ayie..lawaklah..

Wanita Bertudung Hijau said...

hahahaa

mmg kreatif dlm mencipta nama baru :-)

Siti Haslinda Sadiken said...

jauh bonar tuh dot..tak terkojar nak membayangkan air mata jun = air vitagen..isk isk isk..

ejulz said...

haHa.. ingtkan air terjun tadi.. huHu

MIRZA said...

tak sengaja dia buat lawak tuh.. nanti dah bosa ko citer ngan dia.. mcm hubby aku dia sebut tojid=masjid.. hehe.. kakak ipar aku plak.. timin=timun.. jadi ler bahan sampai skang.. hehe.. :)

zuwaidah said...

heheheheh so sweet bahasa kanak2 riang nih

MaMa CyDa said...

azza:
hahahah ayie kan mmg pak lawak. peminat rajalawak, nihlah hasilnya hahahah

MaMa CyDa said...

wanitabertudunghijau:
creative sampai mama dia pening nak pikir apalah air tu sebenarnya hu3

MaMa CyDa said...

Lin:
Memang jauh lin. Tapi heran aku cemana Ajai leh dapat tangkap lak air vitagen ... ^_^

MaMa CyDa said...

ejulz:
kot air terjun, memang harus bawak dia g mandi waterfall lah ... paling dekat kat semban nih, ulu bendul or jeram toi ^_^

MaMa CyDa said...

Mirza:
hahahah betul ke jadik bahan sampai skang? harap2 aku leh ingatlah sampai ke tua nnt

MaMa CyDa said...

zuwaidah:
kak zu, bahse bebdk memang seronok dengar. dorang lah penghibur hati lara kami kat umah ^_^

アヌム ちゃん~~ said...

haha.kelakar..bahasa budak2 memang susah nak faham kan..huhu

~~@lyci@~~ said...

haahaa.. aku pun xterpikir air vitagen.. kreatip2 hehe...

karipapsayur said...

Salam, rasanya kamu belom beri alamat pos lagi.

http://karipapsayur.blogspot.com/2011/04/10-penerima-hadiah-april-ga-adelah.html

berikan details ke karipapsayur@gmail.com k! (nama, address, no hp)

TQ

MaMa CyDa said...

アヌム ちゃん~~:
Memang seronok dgr bahse bdk2 nih ^_^

MaMa CyDa said...

alycia:
samalah ... aku pun pueh mikir an apo ko bondo eh tah airmatajun tuh .. hahahah

MaMa CyDa said...

karipapsayur:
sorie sesangat ... mama terlupa ... mekasih remind yek .. dah email dah ^_^

KatekateKite said...

kak dot! nak air mata jun!

meleleh leleh air mate tahan gelak depan amar ni hah.... hahahahaa.......

oowhh air mata jun! =D

Ietams said...

series lawak kak..
kompom pecah perut bila ingat balik kan
muahahaha