Followers

Monday, July 30, 2012

Aimy kena jaundis


Hati mak mana yang tak risau kalo anak tak sihat. Hari ketiga bacaan bilirubbin Aimy makin meningkat. Dari 174.1 naik ke 231.7. Doc kata kot esok naik 240, trus kena admit. Ya ALLAH moga2 esok bacaannya makin berkurangan. Doakan untuk Anak Mama yer...  Abang2 sebelum nih pun kena jaundis jugak tapi takdelah tinggi macam Aimy kena nih.

*Mama yang sedang susah hati*

4 comments :

Ietams said...

memang penyakit baby baru lahir jaundice ni..
bende cenggini le yg tambah risaukan ibu berpantang kan..
kite dulu kak memang terus down bile dokto cakap anak jaundice.

Siti Haslinda Sadiken said...

apa petua yg dot dah cuba utk turunkan kuning bby? lin selain bf ada juga kasi susu kambing tp kene marah dgn nurse sbb susu kambing nie sebenarnye panas..then pakcik suruh mkn anggur hitam/hijau..kt bby pun bg dia rase sket..then last sekali lin mkn sengkuang..then bf bby..alhamdulillah nampak perubahan sket..sebenarnya bg lin ikut serasi atau juga benda2 nie..harap dot jgn risau okey..

Nad @ MamaZN said...

bykkn bf baby kak...
pastu try mandikan dgn herba2 cina tu..ada jual kt kedai ubat cina
kite mencuba...
kalu baby tido tu, jgn bg tido lama2..setiap stgh jam, kejutkan je kasik susu...
moga aimy cepat sembuh

MaMa CyDa said...

Mekasih share petua. Rite now madih lg naik walaupun tak byk sgt. Masih mengharap agar rsok cepatlah turun bacaannya