Followers

Tuesday, November 15, 2011

Abah, Abang, Adik ... Amma ... erkkkk??? Apakah???

Budak kenit kesayangan Mama nih usianya dah mencecah 1 tahun 7 bulan. Berjalan, berlari, memanjat semua dah pas. Bab bercakap, takat ujung² bleh lah. Nak sebut perkataan penuh tuh amatlah payahnya. Abang dulu umur 1 tahun stgh dah becok dah. Skang nih Abang umur baru 3 tahun tapi bercakap kalah budak darjah 6. Sampai kekadang Mama ngan Abah terkedu huhuhuhuhu

Biasanya anak² kecil nih perkataan pertama yang dorang akan sebut mestilah panggilan nama ibu kan? Tapi anak² Mama perkataan pertama yang dorang pandai sebut adalah "Bah" refer to Abah ler. Uwaaaa sedih tau biler anak yg dikandung 9 bulan tak pandai panggil Mama. Dah lelama baru dorang biasa panggil. Itu pun si kenit chumil nih, dek dah terbiasa panggil Abah, Abang, Adik dan Atuk yang mana semuanya bermula dengan "A" jadiknya kalo dia nak panggil Mama panjang sket, dia akan panggil "AMMA". Adehhhh dah lain pulak bunyiknya kan. Puaslah ajar panggil Mama, tp Amma tetap dihatinya ... huhuhuhu bukan nama Mama jek jadik camtuh, Makcik dia a.k.a SIL Mama yang sulung, panggilan dia adalah Ibu. Tau jadik apa kalo adik nih panggil? "ABU" .... hahahahahahah lagik haru tau!! Kot MIL Mama plak, panggil Wan jadik "AWAN". Sabo jeklah budak kenit nih. Apa² jeklah anak Mama janji kamu tau dah bleh bercakap sket² walaupon puaslah kami pikir apalah yang adik nak cakapkan .... ^_^

4 comments :

mekchu said...

hahaha.. cumil.. kena pilih ni, nak amma ke abu? hahahaha...

MaMa CyDa said...

mekchu:
ahahahah .... ammahh ... (smbl buat gaya kat tinger tuh)

Ietams said...

dia minat huruf A gaknye tu kak..
macam kelakar juga.. "amma..."
muahahahahaha

MaMa CyDa said...

Ietams:
nama dia kan mula ngan huruf A. tuh pasallah dia minat tuh eheheheh amma pon amma lahh :p