Followers

Tuesday, October 25, 2011

Oreo goreng special made from Mama Cyda

Hahahahaha akhirnya, peram lama betul nak buat, hari nih baru menjadik. Entry seblum nih ada Mama buat kat sini. Mama buat nih khas untuk rerakan sekerja kat opis nun ha. Maklumlah, selalunya mereka² rajin tunjuk bakat buat kek, cookies, donut dan macam² lagik. Terpikir jugakkan, asyik dorang jek bagi kita makan. Pesalahnya Mama pulak try. Sedap tak sedap memang dorang kena makan jugak. Kiranya dorang nih jadik bahan ujikaji .. hahahhahaha sorie guys .. jangan marah arrr ...

Tak susah pun nak buat oreo nih. Tak sampai 15minit pun dah siap. Hasilnya??? Memang superb (kes masuk bangkul angkat sendiri nih eheheh). Paling sedap kalo makan panas². Sebab time tuhlah krim dia melting sedap sehingga menjilat jari (ohhh haku perasan lagik). Buktinya, Mama bawak gie opis, tak sampai 10minit licin. Seronok tengok biler habis licin dorang makan. Jom kita tengok cemana cara nak buatnya yer ...

Bahan²
Tepung pancake perisa asli
Biskut Oreo (nak sedap guna perisa Blueberry IceCream)
Telur
Air
Minyak masak

Cara membuat
Campurkan telur, air dan minyak ke dalam tepung dan kacau sehingga tidak berketul. Kemudian, masukkan biskut tadi, gaul² kan dan goreng. Siap untuk dihidangkan.

Dah ... senang jek kan? Ooopsss, ada tips sikit pasal biskut tuh. Biskut mestilah di masukkan ke dalam fridge lebih lebih kurang 4 jam (Mama beli biskut nih semalam, terus masuk fridge) supaya biskut tak akan pecah masa gaul dalam tepung.

Selamat mencuba. Kot yang ader anak² bleh cuba. Mesti dorang suka .... ^_^

11 comments :

♥Hernee Nazir♥ said...

wahhh blh terai ni..

MaMa CyDa said...

hernee:
Silalah terai ^_^

hafizulhakim said...

sedapnya! org bujang pn boleh cuba ni :)

Ietams said...

sedap eh kak..
boleh cube2 lps ni...

::NureeN:: said...

nak try la.. anak suka mkn oreo

MaMa CyDa said...

hafizul:
bleh jek dik ... cepat,pantas dan sedap ^_^

MaMa CyDa said...

Ietams:
akak rasa mmg sedap. tp kalo guna oreo original tuh tak ummphhh lah. tp kalo pakai yg eskrim tuh mmg marbeles ^_^

MaMa CyDa said...

nureen:
sila2 lah try ... anak mama 2-2 suke oreo. tp yg sulung tuh cerewet. mama buat nih dia taknak mkn pon. dia lagik prefer makan oreo camtuh jek huhuhuh

Cute MuM said...

macam menarik jer..
nak trylah nanti,,

MaMa CyDa said...

cute mum:
mehlah try ... ^_^

BUNDA a.k.a KN said...

nak cube lah nanti..