Followers

Friday, October 7, 2011

Sentap, kecewa .... SEDIH!!!

Semalam pagi nak log in kelas, masuk jek sistem terus kuar menatang nih ha. Paling tak tahan tang deducted RM100 tuh. Bayangkan Mama nyer total class cancelled 10 so kena tolak RM1k? Gilerlahhhh ....

Actually, tuh bukannya jumlah class yg Mama cancelled kan.Tapi itu adalah jumlah kelas yang Mama tak login dalam sistem. Cekorang tengok masa kelas Mama tuh. 2jam+1jam. Kalo ikutkan 3jam straight jek. Tapi sistem nih divide kan ikut 2 hours lecture and 1 hour lab. Tak ke bengong lecturer nak berkejar ke pc semata nak login kelas. Dahlah limit time setengah jam jer. Kot tengah syok mengajar ingat kita nak pandang jam ker? Kalo kelas yang memang menggunakan pc memang takde masalahlah. Tapi yang menjadi masalah sekarang nih, kelas Mama sebenarnya semua teori. Tah saperlah yang bijak sangat bleh divide ikut camtuh. Nak masuk lab pekebendanya kalo dah subjek tuh subjek network? Peralatan pun tak cukup ader hati nak swuh buat kelas dalam lab? Paling tak tahan, senang jek nak tolak gaji orang kan??? Ada ke patut??

Opis korang camnih tak? Sedihlah ... main ugut2 plak ....

6 comments :

~ yus ~ said...

Huh! mmg tak patut. Tak kan tak boleh kemukakan masalah ni dalam mesyuarat jabatan/fakulti. Mana boleh pakai tolak gitu je...huhu

Mama Zara said...

apa lg cyda...buat surat layang la...huhuuu

mmg tak adil kalo gini

A N A K - A N A K K U said...

rasenye UITM pun buat sistem nie gak....kesian pensyarahkan...tp org y wat sistem nie kene kaji bebetol b4 di laksanakan.....mesti bodek nie...hahahahahah

MaMa CyDa said...

yus:
kak yus ... sy keje kat kolej swasta jek kak. owner dia plak mmg one n only yg pegang share. tuh dia bleh buat sesuka hati jek tuh ... :(

MaMa CyDa said...

Mama zara:
tuhlah ... kepala otak nih dah terpk nak buat. siap nak panggil tv3 bagai lak lagik ... tp last2 cam tak berani jek. takot diri sndri yg kena buang keje plak muahahahah

MaMa CyDa said...

anak2ku:
uishhh kot uitm buat camnih jugak lagik parah. tuh ipta tuh ... gaji mmg gomen yg bg tetiap bulan. cam kami nih, gaji si dia sorg tuh jek yg punya duit. suka hati dialah nak buat apa kan?? :(