Followers

Monday, August 9, 2010

MaKaN - MaKaN @ oFFiCe PaRT II

hi oulls ... sempena nak menyambut bulan puasa nih, pekata mama masukkan n3 pasal makan. Yelah tinggal besok jek kita nak makan2 di siang hari kan. Lagipun esok pon dah start sahur dah. Jangan lupa baca niat puasa. Oh ya bagi sesiapa yang tak ganti2 lagik puasa tuh, dah terlambatlah plak nak ganti skang nih. So tggu jeklah thn depan n kenalah byr fidiahnya skali yek :p

Well hari ni kat opis mama kitorg buat makan2. Kali nih menu kitorg sangat santai. Mau taknya, lauk pauk nasik campur. Siap bawak beras dr umah then masak kat sini lagik nasinya. Meh layan gambo2 yg sempat mama snap.

mcm biasa ... menu yg kitorg kena bwk

nasi seperiuk besar .. hu3

beraneka lauk pauk ...

ayam masak lomak cili padi .. mantopppp ...

tomyam seafood ... kredit to abah sbb abah yg tolong siapkan bahan .. mama main campak2 jek dlm periuk :D

okes ... nih plak n3 pasal pesta makan buah-buahan kat opis nih hari Jumaat lepas. Alkisahnya mama lah org yg paling byk skali melantak durian. Akibatnya .... hamik ko wiken arituh demam+batuk yg teruk. Hahahah cian jugak kat arif. Nih kali ke-3 dia minum susu perisa durian. Malam minggu arituh kul 12 baru dia nak tido. Meragam tak tentu pasal. Abah awal2 dah bising ckp nih semua penangan mama balun durian smpi tak ingat Arif hu3. Mama hanya mampu tersengih jek. Jom layan gambo lagik ... huwahuwaaahuwaaa ...



mama siap tapawkan tuk abah lagik tau .. hu3

okeslah ... rasanya nih jeklah tuk kali nih. so alang kita nak menyambut puasa dah nih hari Rabu nih, so mama tempek kan skali niat puasa. Kot2lah ader yg terlupa tuh. Ha biler korg baca jek blog mama nih teruslah korg berniat ek ... huhuuh

LAFAZ NIAT PUASA


nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis
sanati lillahi ta’aalaa

LAFAZ NIAT PUASA UNTUK SEBULAN


sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini
kerana Allah Taala
*taken from www.chokilala.com




akhir kata ... SeLaMaT MeNYaMBuT RaMaDHaN aL-MuBaRaK ....

2 comments :

soclose2213 said...

ko dot memang makan dian tak hengat anak ye..hampeh sungguh..xpe2 bg can, esok dah posa..

selamat berposa kawan..=.=

~~@lyci@~~ said...

ni mmg melantak tahap xingat ni dot.. siap dgn doyan bagai hehe..

slamat berpose dot ;)