Followers

Monday, May 9, 2011

MiNGGu² YaNG SaNGaT BiZi

Wahhh .. lama betul tak update blog nih. Sekali lagik blog Mama dilanda serangan Labah². Habis bersawang dah nih .... Aduyaiiii, itulah nak wat cemanakan. Minggu lepas bizi betul sebab wiken harituh kolej Mama wat Open Day. Ngan bizi attend final project student IT lagik, bizi marking assessment student lagik.

Then hari ni dan esok Mama cuti tau. Saja bawak anak² jenjalan kat Genting Highland. Lama sungguh tak pergi. Sekali pergi, takde apa yang berubah pun. Yang pastinya, area opis lama Mama kat Taman Maluri, KL tuh yang banyak dah berubah. Memacam naik dah bangunan. Huhuhuhuh nampak sangat dah bertahun sungguh Mama tak jejak kaki ke KL. Tetiba leh jadik jakun jap tengok jem kat KL tadik ^_^

Sempat update jap tetengah malam nih, sebabnya hero³ dah terbongkang tergolek kepenatan. Mama jek tetiba takleh nak lelapkan mata. Teruslah on lappy update belog kejap sesambil siapkan soklan final exam. So jangan ingat Mama cuti tapi tak siapkan keje yek ... heheheheheheh

Nanti ader masa Mama updatelah cite basi pegi Genting nih yek ... ^_^

Wednesday, May 4, 2011

" aYie NaK aiR MaTa JuN, MaMa"

Haaaaa???? Air Mata Jun?? Permintaan dari anak Mama, Si Abang tu. Kejadian berlaku petang semalam dalam kereta lepas Mama amik dorang balik dari skul.

Situasi 1

Abang: Mama, Ayie nak airmatajun Mama.
Mama: Air apa bang? (sambil otak ligat cuba memahamkan)
Abang: Airmatajun ...
Mama: Ai Ma Jun?
Abang: Bukan .... bukan ... Air ... Mata Jun ....
Mama: Ooooohhh Air Mata Jun. (buat² paham jek) Ayie pernah minum ke air tuh?
Abang: Pernah ... Ayie minum ngan Batrisya .... ngan Kandar ...
Mama: (ehmmm ... minum kat skul lah nih) Nak beli kat mana?
Abang: Kat kedailah Mama ....
Mama: Ha nanti Mama tanya kat nenek, nenek beli kat mana okay?
Abang: Okay ... beli kat kedai, kat Carrefour, kat Giant ...

Terus abis kat situh jek .... dah takde sebok² nak mintak Air Mata Jun lagik ...

Situasi 2
Kat umah tengah dok lepak² sambil tengok tv

Mama: Abah, tadi lam keta, anak Abah mintak kat Mama nak minum Air Mata Jun
Abah: Ha??? Air apa?
Mama: Tah .. dia kata Air Mata Jun
Abah: (terdiam sambil berpikir gaknya) Air apa tuh Mama?
Mama: Tak tau Mama dho ... dio mintak tadik kek lam keto ... Air Mata Jun ... Tah air mata si jun mana tah yang dia minum tah gaknya ....
Abah: Ohhhhh ..... Hahahahahhhahha Air VITAGEN lah ... Hahahahahahahha

Aduyaiii Abang, camnolah Air Vitagen tuh bleh jadik Air Mata Jun? Pueh lah Mama mikirkan air apo lah yang anak bujang sorang nih mintak. Hahahahahahahahhahaha lawak betullah Abang nih ....

CeK PeRTaMa DaRi Mr. NuFFNaNG

Alhamdulillah, setelah berbulan lamanya huishhh memang sangat lama barulah Mama berani nak cash out kan duit dari Nuffnang. Takdelah banyak mana pun. Tak macam blogger² otai yang dapat sampai bleh beli LCD Flat Screen or Laptop. Mama nyer cukuplah takat bleh belikan hero² baju barang 2-3 helai. Apapun, syukurlah ... saper nak bagi duit sesenang camnih kan. Kalo ikutkan Mama register ngan Nuffnang nih dari bulan 10 tahun lepas. Kira² dah 7 bulan. Orang lain 7 bulan dah dapat ribu riban gaknya hu³. Takpelah, nih semua buatkan Mama lebih bersemangat nak merapu menulis dalam blog nih ^_^

Dapat cek nih hari Jumaat lepas. Tapi sampai la nih tak pegi beng in kan pun lagik. Jauhlah pulak nak menapak ke Maybank nih ..... ^_^