Followers

Thursday, February 9, 2012

Masih bangun malam untuk menyusu ...

Memanglah kalo ader anak kecil, dorang akan bangun malam mintak susu. Masalah Mama nih, anak bujang yang nak masuk 4 tahun tuh pun sama. Aduh ..... macammana cara agaknya nak buat supaya dia tak terjaga malam dan mintak susu? Pening dah kepala Mama ngan Abah pikirkan. Memanglah si Abang nih kuat minum susu. Tak kira masa. Ada juga yang berkata suruh stopkan minum susu tapi Mama tak endahkan sebab pada Mama bagus budak² minum susu. Macam Mama sendiri, sampai ke tua nih pun masih lagi gemar minum susu. Tak salah rasanya nak bagi anak minum susu sampai bebila pun. Tapi kalo dah tetengah malam bangun mencari susu jugak, memang sesuatu harus difikirkan. Ehmmmm ... tapi Mama memang buntu dan tak tau macammana caranya .....

2 comments :

Ietams said...

kak dot.. abg tu makan malam tak?
dulu haziq pun macam tu.. tapi mase BF je.. senang! sua kan aje sambil baring.
bila dah tukar formula, kita paksa dia makan malam sepinggan nasi. Walau dia sedaya boleh refuse, alhamdulillah nyenyak dia tido malam sampai pagi tak minta susu

MaMa CyDa said...

makan malam dik ... byk pulak tuh. lepas makan sblm tido dia akan mintak susu jugak. sket jek katanya. kang tetgh mlm bgn nyusu lagik ... mengalahkan si adik yg kecik tuh ... huhuhuh tak tau dah nak buat cemana nih ha